Start szkolenia
- 22-24.08.2024
Czas trwania: 3 dni
Dla kogo jest ten kurs?
- fizjoterapeutów,
- lekarzy.
Po zakupie otrzymujesz
- aktualną wiedzę od specjalistów w branży
- materiały szkoleniowe
Po ukończeniu kursu kursant otrzymuje
- zaświadczenie
Program kursu
- Poruszane zagadnienia
- Dzień I:
- Dzień II:
- Dzień III:
W programie szkolenia zawarte są strategie strukturalnej pracy z najczęstszymi zaburzeniami u
niemowląt na jakie napotyka terapeuta pediatryczny. Podczas tego praktycznego kursu omówimy zaburzenia symetrii ciała zaczynające się od asymetrii głowy i połączenia głowy i szyi. Pokażemy sposoby pracy z tym obszarem i wypróbujemy tę prace na sobie i modelach z zewnątrz. Będziemy stosować strategie na uniesione żebra i obojczyki, najczęstsze wady stóp, miednicy i twarzoczaszki, wady zgryzu i inne zaburzenia rozwojowe jakie napotkamy u naszych pacjentów. Nauczymy się również strategii pracy na dzieciach po operacjach serca i innych częstych zabiegach chirurgicznych wieku dziecięcego. Kurs to przygotuje Was do praktycznej pracy
strukturalnej w gabinecie z konkretnymi przypadkami klinicznymi u niemowląt i da możliwość skutecznego oddziaływania na te problemy.
niemowląt na jakie napotyka terapeuta pediatryczny. Podczas tego praktycznego kursu omówimy zaburzenia symetrii ciała zaczynające się od asymetrii głowy i połączenia głowy i szyi. Pokażemy sposoby pracy z tym obszarem i wypróbujemy tę prace na sobie i modelach z zewnątrz. Będziemy stosować strategie na uniesione żebra i obojczyki, najczęstsze wady stóp, miednicy i twarzoczaszki, wady zgryzu i inne zaburzenia rozwojowe jakie napotkamy u naszych pacjentów. Nauczymy się również strategii pracy na dzieciach po operacjach serca i innych częstych zabiegach chirurgicznych wieku dziecięcego. Kurs to przygotuje Was do praktycznej pracy
strukturalnej w gabinecie z konkretnymi przypadkami klinicznymi u niemowląt i da możliwość skutecznego oddziaływania na te problemy.
Zajęcia obejmują:
- Szczegółową anatomię danego obszaru – krótkie i intensywne prezentacje ukazujące
najciekawsze spojrzenie na struktury anatomiczne poparte nagraniami z sekcji zwłok, anatomią
palpacyjną, przedstawione w ciekawy i zrozumiały sposób. - Analiza Posturalna – częste konsekwencje ruchowe i posturalne – jak widzieć i czytać zawiłości
poszczególnych wzorców. - Techniki uwalniania Mięśniowo-Powięziowego – każda technika jest pokazana ze
zrozumieniem i dokładnym jej „czuciem” tak by można je było wykorzystać od razu po powrocie
ze szkolenie do codziennej pracy terapeutycznej.
- Palpacyjna ocena struktur kostnych i mięśniowo – powięziowych okolic będących przedmiotem szkolenia.
- Praca nad wzorcami występującymi w obszarze połączenia głowowo – szyjnego i struktur czaszki.
- Strategie pracy z blizną i aminami klatki piersiowej po zabiegach kardiochirurgicznych.
- Zajęcia ruchowe eksplorujące potencjał ruchowy możliwy dla okresu pierwszego roku życia dziecka.
- Omówienie wzorców występujących w obszarze miednicy.
- Palpacja ocena i praca manualna dla obszaru miednicy.
- Praca na dzieciach.
- Omówienie przypadków, podsumowanie, pytania.
- Omówienie możliwych wzorców dla okolicy klatki piersiowej i obręczy barkowej.
- Praca nad strukturami obszaru klatki piersiowej i obręczy barkowej.
- Praca na dzieciach.
- Praca nad wadliwym ustawieniem stóp, praktyka na sobie.
Prowadząca: mgr Agnieszka Wójtowicz.
Absolwentka Akademii Medycznej w Poznaniu – Wydział Fizjoterapii w 2003r. Terapeuta NDT- Bobath.
Od 2007 roku. Pracuje głównie z dziećmi z problemami neurologicznymi. W 2009 ukończyła szkolenie Bobath Baby, następnie Bobath Refresher, Baby Advance, PNF, SI. Przygoda z Anatomy Trains rozpoczęła się w 2012 roku od szkolenia dla Terapeutów Ruchowych, następnie poprzez wszystkie moduły ATSI II. Brała udział w licznych warsztatach dotyczących pracy na bliznach, kościach z Sharon Wheeler, biomechanicznej analizy chodu z Jamesem Earlsem i wielu innych. Praca nad własnym warsztatem została zwieńczona uzyskaniem certyfikatu Terapeuty Strukturalnie pracującego z ciałem w Modelu Anatomy Trains. A wszystko to dla pacjentów tych małych i mniejszych żeby jakość ich życia była na możliwie najwyższym poziomie.