Start kursu:
13.12.2025, 9:00 – 16:00
Dla kogo jest ten kurs?
- fizjoterapeutów,
- logopedów,
- neurologopedów,
- terapeutów SI.
O kursie:
Kurs online przybliży całościowy obraz funkcjonowania ruchowego dziecka od początku okresu niemowlęcego do końca wieku przedszkolnego w aspekcie procesów integracji sensorycznej. Pozwoli lepiej i pełniej zrozumieć znaczenie adekwatnego rozwoju motorycznego oraz dadzą podstawowe wskazówki do codziennych form wspomagania i stymulacji.
Po zakupie otrzymujesz
- 30 – dniowy dostęp do nagrania.
- Aktualną wiedzę od specjalistów.
Po ukończeniu kursu kursant otrzymuje
- Zaświadczenie
Program kursu
1. Kiedy zaczynam czuć co robię…czyli jak aktywności ruchowe w okresie niemowlęcym tworzą
podstawy rozwoju integracji sensorycznej?
– podstawy rozwoju ruchowego dziecka w okresie niemowlęcym i ich wpływ na integrację
sensoryczną
– czynniki środowiskowe modelujące rozwój sensoryczno-motoryczny niemowlęcia
– jak wspomagać i stymulować funkcje ruchowe w kontekście integracji sensorycznej.
2. Kiedy zaczynam wiedzieć co robię…czyli jak czynności ruchowe okresu wczesnodziecięcego
kształtują integrację sensoryczną?
– podstawowe aktywności psychoruchowe w okresie wczesnodziecięcym
– zabawa ruchowa a integracja sensoryczna
– jak wspomagać i stymulować rozwój sensoryczno-motoryczny małego dziecka w kontekście
integracji sensorycznej.
3. Kiedy zaczynam wykorzystywać to co czuję, wiem i umiem zrobić… czyli jak działania ruchowe
w wieku przedszkolnym rozwijają integrację sensoryczną?
– charakterystyka rozwoju podstawowych cech motorycznych u dziecka w wieku przedszkolnym
– kiedy obserwowane u dzieci zachowania motoryczne możemy określić jako dysfunkcje integracji
sensorycznej
– jak wspomagać i stymulować funkcje percepcyjno-motoryczne w kontekście integracji
sensorycznej.
4. Sesja Q&A
mgr Izabela Gelleta
Specjalista rehabilitacji ruchowej I stopnia, terapeuta metod NDT-Bobath, PNF, SI, pedagog, wykładowca akademicki, z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej z niemowlętami, dziećmi i młodzieżą.
Prowadzi szkolenia i warsztaty terapeutyczne przeznaczone dla: nauczycieli wychowania przedszkolnego i zintegrowanego, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, fizjoterapeutów, innych specjalistów pracujących z niemowlęciem, małym dzieckiem, dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w placówkach oświatowo-wychowawczych, terapeutycznych i integracyjnych, rad pedagogicznych, placówek oświatowo-wychowawczych, zespołów terapeutycznych, rodziców, opiekunów noworodków i niemowląt oraz małych dzieci.
Jest współzałożycielem Fundacji „Wsparcie na Starcie”