Start szkolenia
29.04.2025 r., godz. 19:00-20:30
Dla kogo jest kurs?
- fizjoterapeutów,
- logopedów,
- terapeutów SI,
- psychologów,
- terapeutów pracujących z osobami w spektrum autyzmu.
O kursie
Kurs przybliży aspekty dotyczące budowania relacji, kontaktu i komunikacji z dzieckiem w spektrum autyzmu. Głównie będzie dotyczyć pracy z małym dzieckiem, ale informacje mogą być też skutecznie wykorzystywane w pracy z osobami starszymi
w spektrum, które nie funkcjonują dobrze i prezentują wyraźne deficyty w tych obszarach.
Dziecko z ASD rozwija się w specyficzny sposób, który nie zawsze jest rozumiany przez otoczenie. Nie potrafi skutecznie porozumiewać się z rodzicami, często nie może zakomunikować swoich podstawowych potrzeb. Żyje w przestrzeni, która niejednokrotnie jest dla niego niezrozumiała, trudna sensorycznie: za dużo bodźców, za szybkie zmiany, za mocne oddziaływania. Prowadzi to do dużego dyskomfortu i
rozregulowania dziecka na poziomie podstawowych czynności życiowych. Dziecko odmawia jedzenia części pokarmów, źle sypia, wybudza się w nocy gotowe do zabawy, a potem w ciągu dnia źle funkcjonuje, nie chce wychodzić z domu, boi się różnych rzeczy, długo uczy się podstawowych czynności samoobsługowych. To z kolei powoduje frustracje rodziców, którzy nie wiedzą jak dotrzeć do swojego dziecka.
Podczas webinaru powiemy sobie jak organizować otoczenie dziecka, aby było jak najbardziej przyjazne i pomagało w rozwijaniu poczucia bezpieczeństwa. Powiemy o skutecznych sposobach rozwijania relacji, budowaniu zaufania i zachęcaniu dziecka o wchodzenia w kontakt z dorosłym na różnych poziomach. Omówimy zabawy, które sprzyjają rozwojowi więzi na bazie których rozwija się kontakt i komunikacja.
Każdy kursant otrzymuje
- aktualną wiedzy od specjalistów w branży
- know – how pracy z pacjentami
- 30 – dniowy dostęp do nagrania szkolenia
Po ukończeniu kursu kursant otrzymuje
- zaświadczenie
Program kursu
1. Oswajanie lęku, stwarzanie bezpiecznej przestrzeni do rozwoju.
2. Rozwijanie relacji, wzajemnego szacunku, uważności.
3. Kontakt i komunikacja – jak budować ścieżki porozumiewania się.
mgr Małgorzata Hwang
Pedagog specjalny ze specjalnością oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta osób w spektrum autyzmu, diagnosta ADOS.
Wykładowca akademicki, prowadzi warsztaty i szkolenia dotyczące autyzmu, integracji sensorycznej, funkcjonowania dzieci z trudnościami rozwojowymi.