Relacja, kontakt, komunikacja – czyli jak wspierać dziecko w spektrum autyzmu

Start szkolenia

29.04.2025 r., godz. 19:00-20:30

Dla kogo jest kurs?

  • fizjoterapeutów,
  • logopedów,
  • terapeutów SI,
  • psychologów,
  • terapeutów pracujących z osobami w spektrum autyzmu.

O kursie

Kurs przybliży aspekty dotyczące budowania relacji, kontaktu i komunikacji z dzieckiem w spektrum autyzmu. Głównie będzie dotyczyć pracy z małym dzieckiem, ale informacje mogą być też skutecznie wykorzystywane w pracy z osobami starszymi
w spektrum, które nie funkcjonują dobrze i prezentują wyraźne deficyty w tych obszarach.
Dziecko z ASD rozwija się w specyficzny sposób, który nie zawsze jest rozumiany przez otoczenie. Nie potrafi skutecznie porozumiewać się z rodzicami, często nie może zakomunikować swoich podstawowych potrzeb. Żyje w przestrzeni, która niejednokrotnie jest dla niego niezrozumiała, trudna sensorycznie: za dużo bodźców, za szybkie zmiany, za mocne oddziaływania. Prowadzi to do dużego dyskomfortu i
rozregulowania dziecka na poziomie podstawowych czynności życiowych. Dziecko odmawia jedzenia części pokarmów, źle sypia, wybudza się w nocy gotowe do zabawy, a potem w ciągu dnia źle funkcjonuje, nie chce wychodzić z domu, boi się różnych rzeczy, długo uczy się podstawowych czynności samoobsługowych. To z kolei powoduje frustracje rodziców, którzy nie wiedzą jak dotrzeć do swojego dziecka.
Podczas webinaru powiemy sobie jak organizować otoczenie dziecka, aby było jak najbardziej przyjazne i pomagało w rozwijaniu poczucia bezpieczeństwa. Powiemy o skutecznych sposobach rozwijania relacji, budowaniu zaufania i zachęcaniu dziecka o wchodzenia w kontakt z dorosłym na różnych poziomach. Omówimy zabawy, które sprzyjają rozwojowi więzi na bazie których rozwija się kontakt i komunikacja.

Każdy kursant otrzymuje

  • aktualną wiedzy od specjalistów w branży
  • know – how pracy z pacjentami
  • 30 – dniowy dostęp do nagrania szkolenia

Po ukończeniu kursu kursant otrzymuje

  • zaświadczenie
ZOBACZ DOSTĘPNE TERMINY

Program kursu

1. Oswajanie lęku, stwarzanie bezpiecznej przestrzeni do rozwoju.
2. Rozwijanie relacji, wzajemnego szacunku, uważności.
3. Kontakt i komunikacja – jak budować ścieżki porozumiewania się.

mgr Małgorzata Hwang

Pedagog specjalny ze specjalnością oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta osób w spektrum autyzmu, diagnosta ADOS.
Wykładowca akademicki, prowadzi warsztaty i szkolenia dotyczące autyzmu, integracji sensorycznej, funkcjonowania dzieci z trudnościami rozwojowymi.

Dostępne terminy

Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności