Test do diagnozy funkcjonalnej rozwoju dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci.
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP są standaryzowanym i normalizowanym narzędziem diagnostycznym o charakterze inwentarza rozwojowego, które pozwala w prosty i przejrzysty sposób dokonać diagnozy rozwoju dziecka oceniając wszystkie ważne sfery i aspekty rozwoju (sferę ruchową, motorykę precyzyjną i lateralizację, spostrzeganie i koordynację wzrokowo-ruchową, komunikowanie się i mowę, sferę emocjonalno-społeczną, funkcje behawioralne oraz wiedzę i umiejętności uczenia się). Za pomocą testu można ocenić etap rozwojowy, na którym znajduje się dziecko, określić sfery prawidłowego i słabszego rozwoju, a także wykryć opóźnienia, dysharmonie i nieprawidłowości w rozwoju.
KORP składa się z dwóch części – materiału merytorycznego w postaci różnorodnych kart diagnostycznych i instrukcji szczegółowej badania, w której znajduje się szczegółowy opis przeprowadzania prób diagnostycznych wraz z kryterium ich oceny, a także z autorskiego zestawu pomocy do diagnozy.
Start szkolenia
- Czas trwania: 09:00 – 16:00
Certyfikacja szkolenia
Każdy kursant otrzymuje
- aktualną wiedzy od specjalistów w branży
- certyfikat w formie PDF
Dla kogo jest to szkolenie?
pedagogów, psychologów, logopedów, wychowawców i nauczycieli, a także innych specjalistów, którzy chcą dokonać kompleksowej oceny rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia.
ZBACZ DOSTĘPNE TERMINYProgram szkolenia
- Poruszane zaganienia
- Założenia teoretyczne i metodologiczne w konstrukcji narzędzia KORP.
- Charakterystyka narzędzia – materiał merytoryczny oraz pomoce.
- Warunki przeprowadzania badania.
- Procedury badania – podstawowa oraz poprzedzająca (pretestowa).
- Analiza indywidualnego przypadku – materiał filmowy przedstawiający badanie dziecka wraz z analizą wyników.
- Czas i częstość badania.
- Propozycja wywiadu rozwojowo-środowiskowego.
- Kryteria obserwacji zachowania i oceny zjawisk jakościowych w rozwoju.
- Formułowanie wniosków diagnostycznych i wyznaczanie kierunków terapii.
- Komputerowy System Zarządzania Dokumentacją KomKod.
mgr Elżbieta Bogacz
psycholog i neurologopeda z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w pracy z dziećmi od wieku niemowlęcego do wieku młodszego szkolnego z różnorodnymi zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnościami. Zajmuje się diagnozą rozwoju psychoruchowego i mowy dzieci oraz konstruowaniem programów terapeutycznych.
Pracuje w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej Gliwickiego Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjnego oraz w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej dla Dzieci w Gliwicach. Prowadzi także zajęcia na uczelniach wyższych z zakresu psychologii i neurologopedii. Jest autorką publikacji i wystąpień na temat diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
mgr Anna Bogacz-Rybczak
psycholog, specjalista terapii pedagogicznej, rewalidacji i wczesnego wspomagania rozwoju. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci wieku przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami rozwoju, w tym zaburzeniami zachowania i emocji oraz niepełnosprawnościami. Pracuje w zespole szkół z oddziałami integracyjnymi w Gliwicach.