Gryzienie niejedną ma twarz.

Rozwój dziecka przebiegający bez zakłóceń powoduje, że zyskujemy powszechne przeświadczenie o łatwości w zdobywaniu określonych umiejętności. Dotyczy to również umiejętności i możliwości gryzienia pokarmów stałych.
Innego zdania są terapeuci i rodzice dzieci, które nie potrafią opanować trudnej dla nich sztuki gryzienia. Wymioty, niepokój, płacz, wypluwanie pokarmu, krztuszenie i dławienie się – to trudności występujące podczas próby nakarmienia dziecka pokarmami innymi niż płyny i papki. Podczas webinaru zostaną omówione różne aspekty funkcji gryzienia z uwzględnieniem przyczyny tych trudności. Poruszony zostanie również temat protekcyjnej roli gryzienia.

 

Start szkolenia

  • Czas trwania: 20:00 – 21:30

Certyfikacja szkolenia

Każdy kursant otrzymuje

  • aktualną wiedzy od specjalistów w branży
  • certyfikat w formie PDF

Dla kogo jest to szkolenie?

logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, lekarzy

Program szkolenia

  • Poruszane zaganienia

dr Ewa Winnicka

Neurologopeda (2001), oligofrenopedagog (1993), terapeuta wczesnej interwencji (2006).
Posiada m.in. certyfikaty: Augmentation of Flow Exhalation (2006), NDT-Bobath (2008), NBAS by T.Brazelton (2008), Trust Course on Prechtl’s Assessment of General Movements (2009), VitalStim Plus: Expert Training Course (2016).

Doświadczenie zawodowe obejmuje pracę w przedszkolach, poradni rehabilitacji dziecięcej oraz na oddziale neurologiczno-rehabilitacyjnym. Przez kilka lat była terapeutą w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie oraz w Klinice Gastroenterologii, Hepatologii i Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”. W 2014 roku odbyła staż w Ann & Robert H. Lurie Children’s Hospital of Chicago.

Członek ESPGHAN (European Society for Paediatric Gastroenterology, Hepatology and Nutrition), ESSD (European Society for Swallowing Disorders) oraz Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z diagnozą i terapią zaburzeń karmienia i połykania oraz w problemach logopedycznej opieki nad noworodkami urodzonymi przedwcześnie. Praca doktorska dotyczyła kształcenia personelu medycznego w zakresie doustnego karmienia noworodków urodzonych przedwcześnie.

Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności