Opis szkolenia
Na szkoleniu uczestnicy zdobędą teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat społecznego funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu, ich potrzeb oraz wyzwań z jakimi się zmagają w tym zakresie. Poznają też sposoby na budowanie relacji i wspólnego pola uwagi, które są podstawą w terapii dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przede wszystkim jednak szkolenie to wyposaży. Was w narzędzia i techniki, które wesprą Was w przeprowadzeniu zajęć TUS dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi na każdym kroku: od wywiadu z rodzicem i doboru grupy, przez przeprowadzenie zająć z użyciem gotowych scenariuszy i pomocy, aż do sposobów w jakie możecie wspierać dzieci (oraz ich rodziców) w utrwalaniu zdobytych umiejętności.
Dla uczestników: 10 scenariuszy zajęć TUS, pomoce graficzne do zajęć TUS: plan zajęć, piktogramy, karty wspierające rozwój samoregulacji, etykiety, filmy z modelowaniem zachowania, kwestionariusz wywiadu z rodzicami + kwestionariusze do ewaluacji, Zestaw zabawek i aktywności do parowania się z dziećmi z autyzmem oraz budowania wspólnego pola uwagi, zestaw zabaw, literatury oraz dodatkowych źródeł, które można wykorzystać na zajęciach TUS z dziećmi.
Start szkolenia
- Czas trwania:
09.04.2025 r., godz.19:00-21:00
Dla kogo jest to szkolenie?
- Terapeutów TUS, osób zainteresowanych tematem.
Każdy kursant otrzymuje
- aktualną wiedzy od specjalistów w branży
- zaświadczenie w formie pdf
- 30 – dniowy dostęp do nagrania szkolenia
Program szkolenia
1. Krótko o spektrum autyzmu, kryteria diagnostyczne,
2. Specyfika rozwoju społecznego u dzieci ze spektrum autyzmu,
3. Teoria umysłu, czy i jak ograniczenia w tym zakresie wpływają na funkcjonowanie
społeczne dziecka,
4. Parowanie się z dziećmi oraz budowanie wspólnego pola uwagi, czyli tworzenie
relacji jako początek drogi terapeutycznej,
5. Wywiad z rodzicami jako jedna z podstaw doboru uczestników do grupy TUS,
6. Siła struktury – plan zajęć i przestrzeni, jako zapewnienie bezpiecznej bazy do
zajęć,
7. Siła modelowania, jak sprawić, żeby dzieci ze spektrum autyzmu chciały
naśladować,
8. Sensoryczne S.O.S w sali – jak sprawić, żeby dzieci z wyzwaniami rozwojowymi,
zaburzeniami SI oraz trudnościami z koncentracją aktywnie uczestniczyły w
zajęciach i nie rozpraszały pozostałych użytkowników,
9. Elementy terapii wspomagających TUS: wzmocnienia pozytywne, joga i
mindfulness, komunikacja wspomagająca,
10. Omówienie autorskiego programu TUS opartego na praktycznych działaniach i
aktywnościach atrakcyjnych dla dzieci,
11. Od teorii do praktyki – czyli jak sprawić, że umiejętności zdobyte na zajęciach do
innych środowisk wychowawczych dziecka (dom, przedszkole, plac zabaw).
12. Sesja Q&A.

mgr Klaudia Misterkiewicz
Pedagożka specjalna, Terapeutka Integracji Sensorycznej, Terapeutka zajęciowa z 10 letnim doświadczeniem w pracy w różnych przestrzeniach edukacyjno-terapeutycznych i z ogromną pasją do pracy, która stale się rozwija i poszukuje nowych rozwiązań, aby jak najskuteczniej odpowiadać na potrzeby i wyzwania rozwojowe, pojawiające się u pacjentów. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. Możecie ją znać z profilu na IG @sensorycznepuzzle
Dodatkowe kwalifikacje, to m.in: trenerka TUS, trenerka Sensoplatyki, terapeutka wybiórczości pokarmowej w ujęciu sensoryczno-motorycznym, nauczycielka jogi dla dzieci
Moje doświadczenie obejmuje pracę w placówkach oświatowych: przedszkole publiczne, szkoła specjalna, prywatne przedszkole i szkoła dla dzieci w spektrum autyzmu, a także poradnię psychologiczno-pedagogiczne, w tym te zajmujące się wczesnym wspomaganiem rozwoju. Aktualnie od 2 lat współpracuje z Centrum diagnostyki i terapii małych dzieci Fundacji SYNAPSIS oraz prowadzę zajęcia dodatkowe w przedszkolu Bluebees w Warszawie. Pracuje głównie z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 2 do 7 lat, prowadząc zajęcia indywidualne oraz terapię Integracji Sensorycznej, a także autorski Trening Umiejętności Społecznych i zajęcia z jogi dla dzieci. Wprowadzam również autorskie programy: terapii wybiórczości pokarmowej oraz przygotowania do wizyt lekarskich, pobytów szpitalu, czy badań dla dzieci w spektrum autyzmu właśnie. Moja praca jest skierowana na szukanie przyczyny danego zachowania/ wyzwania, pojawiającego się u dziecka wyzwania oraz opracowywaniu odpowiadającej jej strategii wsparcia, dobieranej indywidualnie do podopiecznego.
Uwielbiam także dzielić się swoją wiedzą, współpracuje więc z wolontariuszami oraz praktykantami. Prowadzę szkolenia dla rad pedagogicznych, wspierając dyrekcję i nauczycieli w pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi, a także szkolenia i webinary dla rodziców, terapeutów i nauczycieli obejmujące wyżej wynienony zakres mojej wiedzy i doświadczenia.