Start szkolenia
- Czas trwania:
- I moduł 3.07.2023 r., godz. 20:00 – 22:00,
- II moduł 4.07.2022r., godz. 20:00 – 22:00
Dla kogo jest to szkolenie?
- logopedzi, psychologowie kliniczni, rehabilitanci
Certyfikacja szkolenia
Każdy kursant otrzymuje
- aktualną wiedzy od specjalistów w branży
- certyfikat PDF.
- Dostęp do szkolenia na żywo (szkolenie nie będzie nagrywane).
Program szkolenia
- Zróżnicowanie podłoża neuroanatomicznego i patomechanizmu zaburzeń mowy po uszkodzeniu mózgu;
- Zróżnicowanie podłoża neuroanatomicznego i patomechanizmu zaburzeń mowy po uszkodzeniu mózgu;
- Zróżnicowanie mechanizmów i obrazu klinicznego nabytych zaburzeń mowy:
- afazja,
- pragnozja,
- zespół psychoorganiczny czołowy,
- łagodne zaburzenia poznawcze,
- otępienie,
- dyzartria,
- zespół zamknięcia.
- Rozpoznawanie typu i głębokości zaburzeń mowy u chorych neurologicznie na tle wegetatywnych, motorycznych, emocjonalnych i poznawczych objawów uszkodzeń mózgu;
- Organizacja postępowania neurologopedycznego z pacjentem dorosłym w szpitalu, w poradni i w sanatorium; indywidualna i grupowa terapia chorych z nabytymi zaburzeniami mowy w wyniku schorzeń neurologicznych;
- Opracowanie opinii neurologopedycznej osoby z nabytymi zaburzeniami mowy na potrzeby różnych instytucji.

Prof. UMCS dr hab. Jolanta Panasiuk
Jolanta Panasiuk jest zatrudniona w Katedrze Logopedii i Językoznawstwa, gdzie prowadzi badania naukowe z zakresu teorii komunikacji,
tekstologii i neurologopedii. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń mowy u
dzieci, młodzieży i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Opublikowała
ponad 300 prac naukowych, w tym standardy postępowania logopedycznego w
przypadkach zespołu zamknięcia, afazji pragnozji, alalii i niedokształcenia mowy o typie
afazji, zaburzeń mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych
oraz zespołu Aspergera. Jest redaktorem naczelnym czasopisma „Logopedia” oraz
członkiem kilku Komitetów Redakcyjnych i Rad Recenzenckich w czasopismach
naukowych. Przez trzy kadencje pełniła funkcję sekretarza, od dwu kadencji jest
przewodniczącą Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, kieruje też pracą Zespołu
Zaburzeń i Rozwoju Mowy Rady Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii
Nauk. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego przez Prezydenta RP została
odznaczona Brązowym i Srebrnym Krzyżem Zasługi, za osiągnięcia dydaktyczne
otrzymała z rąk Minister Edukacji Narodowej Medal Komisji Edukacji Narodowej, a za
książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin
2012, Wydawnictwo UMCS), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe otrzymała nagrodę
Prezesa Rady Ministrów RP.