Start szkolenia
- Czas trwania:
- 17 grudnia 2024r., g. 19:00 -21:15
- Uwaga! Szkolenie nienagrywane! Dostęp tylko na żywo!
Dla kogo jest to szkolenie?
- logopedzi, neurologopedzi
Certyfikacja szkolenia
Każdy kursant otrzymuje
- aktualną wiedzy od specjalistów w branży
- certyfikat PDF.
- Dostęp do szkolenia na żywo (szkolenie nie będzie nagrywane).
Program szkolenia
O szkoleniu:
Specyficzne zaburzenia rozwoju mowy są jednym z częściej występujących zaburzeń neurorozwojowych.
Ze względu na częste występowanie u dzieci wtórnych wobec deficytu językowego zaburzeń w sferze behawioralnej, emocjonalnej i poznawczej alalia prolongata może nastręczać wielu problemów diagnostycznych w różnicowaniu ze spektrum zaburzeń autystycznych, niepełnosprawnością intelektualną a także deficytem uwagi.
U dzieci w wieku szkolnym utrzymujące się opóźnienia w rozwoju mowy bywają częstą przyczyną trudności w uczeniu się, nauce czytania i pisania, a przez to bywają błędnie rozpoznawane jako dysleksja.
W trakcie wykładu zaprezentowane będą przypadki alalii prolongaty w kontekście różnicowania z innymi zaburzeniami neurorozwojowym, jej specyficzne objawy oraz dynamika ustępowania trudności pod wpływem oddziaływań terapeutycznych na poszczególnych etapach postępowania logopedycznego.
Prof. UMCS dr hab. Jolanta Panasiuk
Jolanta Panasiuk jest zatrudniona w Katedrze Logopedii i Językoznawstwa, gdzie prowadzi badania naukowe z zakresu teorii komunikacji,
tekstologii i neurologopedii. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń mowy u
dzieci, młodzieży i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Opublikowała
ponad 300 prac naukowych, w tym standardy postępowania logopedycznego w
przypadkach zespołu zamknięcia, afazji pragnozji, alalii i niedokształcenia mowy o typie
afazji, zaburzeń mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych
oraz zespołu Aspergera. Jest redaktorem naczelnym czasopisma „Logopedia” oraz
członkiem kilku Komitetów Redakcyjnych i Rad Recenzenckich w czasopismach
naukowych. Przez trzy kadencje pełniła funkcję sekretarza, od dwu kadencji jest
przewodniczącą Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, kieruje też pracą Zespołu
Zaburzeń i Rozwoju Mowy Rady Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii
Nauk. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego przez Prezydenta RP została
odznaczona Brązowym i Srebrnym Krzyżem Zasługi, za osiągnięcia dydaktyczne
otrzymała z rąk Minister Edukacji Narodowej Medal Komisji Edukacji Narodowej, a za
książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin
2012, Wydawnictwo UMCS), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe otrzymała nagrodę
Prezesa Rady Ministrów RP.