Opóźniony rozwój mowy (alalia prolongata) w diagnozie i terapii logopedycznej.

Start szkolenia

  • Czas trwania:
  • 17 grudnia 2024r., g. 19:00 -21:15
  • Uwaga! Szkolenie nienagrywane! Dostęp tylko na żywo!

Dla kogo jest to szkolenie?

  •  logopedzi, neurologopedzi

Certyfikacja szkolenia

Każdy kursant otrzymuje

  • aktualną wiedzy od specjalistów w branży
  • certyfikat PDF.
  • Dostęp do szkolenia na żywo (szkolenie nie będzie nagrywane).
ZBACZ DOSTĘPNE TERMINY

Program szkolenia

O szkoleniu:
Specyficzne zaburzenia rozwoju mowy są jednym z częściej występujących zaburzeń neurorozwojowych.

Ze względu na częste występowanie u dzieci wtórnych wobec deficytu językowego zaburzeń w sferze behawioralnej, emocjonalnej i poznawczej alalia prolongata może nastręczać wielu problemów diagnostycznych w różnicowaniu ze spektrum zaburzeń autystycznych, niepełnosprawnością intelektualną a także deficytem uwagi.

U dzieci w wieku szkolnym utrzymujące się opóźnienia w rozwoju mowy bywają częstą przyczyną trudności w uczeniu się, nauce czytania i pisania, a przez to bywają błędnie rozpoznawane jako dysleksja.

W trakcie wykładu zaprezentowane będą przypadki alalii prolongaty w kontekście różnicowania z innymi zaburzeniami  neurorozwojowym, jej specyficzne objawy oraz dynamika ustępowania trudności pod wpływem oddziaływań terapeutycznych na poszczególnych etapach postępowania logopedycznego.

Prof. UMCS dr hab. Jolanta Panasiuk

Jolanta Panasiuk jest zatrudniona w Katedrze Logopedii i Językoznawstwa, gdzie prowadzi badania naukowe z zakresu teorii komunikacji,
tekstologii i neurologopedii. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń mowy u
dzieci, młodzieży i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Opublikowała
ponad 300 prac naukowych, w tym standardy postępowania logopedycznego w
przypadkach zespołu zamknięcia, afazji pragnozji, alalii i niedokształcenia mowy o typie
afazji, zaburzeń mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych
oraz zespołu Aspergera. Jest redaktorem naczelnym czasopisma „Logopedia” oraz
członkiem kilku Komitetów Redakcyjnych i Rad Recenzenckich w czasopismach
naukowych. Przez trzy kadencje pełniła funkcję sekretarza, od dwu kadencji jest
przewodniczącą Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, kieruje też pracą Zespołu
Zaburzeń i Rozwoju Mowy Rady Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii
Nauk. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego przez Prezydenta RP została
odznaczona Brązowym i Srebrnym Krzyżem Zasługi, za osiągnięcia dydaktyczne
otrzymała z rąk Minister Edukacji Narodowej Medal Komisji Edukacji Narodowej, a za
książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin
2012, Wydawnictwo UMCS), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe otrzymała nagrodę
Prezesa Rady Ministrów RP.

Dostępne terminy

Miejsce Wirtualna sala szkoleniowa
Tryb Online
Termin 17 grudnia, 2024
Czas trwania 135 minut
Cena 150,00 
Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności