Start kursu
20-22 lutego 2026 (Wrocław)
- Czas trwania: 3 dni
Dla kogo jest ten kurs?
- logopedów
- neurologopedów
- pedagogów specjalnych i psychologów
- fizjoterapeutów
- rodziców dzieci
Certyfikacja kursu
Każdy kursant otrzymuje
- aktualną wiedzę od specjalistów w branży
- zaświadczenie
- materiały szkoleniowe
Program kursu
- Blok I
- Blok II i III
- Umiejętności, rola i obszary aktywności komunikacyjnego partnera.
- Warsztat – Od czego zacząć? Zachowania komunikacyjne i ich funkcja.
- Kod komunikacyjny. Wyłanianie dominującego sposobu przekazywania informacji użytkownika AAC.
- Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej.
- Użytkownicy zależni od wspomagających działań partnera.
- Pojęcie strategii AAC: cele, przebieg i zachowania docelowe.
- Schemat postępowania partnera. Sposoby rozwijania, podtrzymywania i ulepszania komunikacyjnych więzi.
- Tworzenie, opisywanie i modyfikowanie strategii AAC.
- Planowanie strategii AAC opartych na modelu aktywnym.
- Warsztat – Określanie celów oraz elementów modelu aktywnego użytkownika.
- Warsztat – Obszary aktywności partnera i działania partnera.
- Warsztat – Konstruowanie pierwszych strategii i ich modyfikacja.
- Ocena efektywności porozumiewania się – skala umiejętności komunikacyjnych z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC.
- Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny? Zastosowanie klucza od karty oceny w zakresie:
przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji. - Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych.
- Indywidualne systemy komunikacyjne tworzone w warunkach szkolnych – perspektywa rozwojowa.
- Budowanie systemu językowego poprzez tworzenie unikalnych kodów komunikacyjnych z użytkownikiem AAC.
- Warsztat – Czytanie uczestniczące.
- Wykorzystanie tablic połączonych. Poszerzanie obszarów uczestnictwa użytkownika AAC.
- Warsztat – Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej. Cele oddziaływania i elementy modelu aktywnego.
- Osadzenie oddziaływań wspomagających w strategiach dotyczących planowania.
- Zajęcia grupowe – Wdrażanie działań terapeutycznych o charakterze komunikacyjnym.
- Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce.
- Warsztat – Organizacja przestrzeni z wykorzystaniem włączników. Identyfikowanie elementów modelu aktywnego.
- Tworzenie bazy pomocy AAC – pliki do pobrania.
- Planowanie komunikacyjnego systemu.
- Konstruowanie innowacyjnych strategii AAC.
- Korzyści z superwizji oraz analizy materiału wideo. Poszukiwanie efektywnych rozwiązań.
dr Magdalena Grycman
dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Jest założycielem i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie.
Dostępne terminy
Miejsce
Wrocław
Tryb
Stacjonarny
Termin
20 lutego, 2026
Czas trwania
3 dni
Cena
1800,00 zł