Aktywności sensomotoryczne i ich modyfikacje w pracy z dziećmi z hipotonią i hipermobilnością

Uwaga!

Zmiana terminu szkolenia!

Szczegóły wkrótce.

OPIS SZKOLENIA

Szkolenie ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie stosowania aktywności sensomotorycznych w pracy z dziećmi z hipotonią i hipermobilnością, ze szczególnym uwzględnieniem modyfikacji. Poprawa napięcia posturalnego jest zazwyczaj wieloaspektowa i zależy od przyczyny i stopnia hipotonii/hipermobilności oraz możliwości przeprogramowania reakcji adaptacyjnych na te właściwe tak aby dziecko nie chodziło na palcach bądź nie siadało w literkę W.

Start szkolenia

Uwaga!

Zmiana terminu szkolenia!

Szczegóły wkrótce.

Po zakupie otrzymujesz

  • 30 – dniowy dostęp do nagrania ze szkolenia.
  • Aktualną wiedzę od specjalistów.
  • Certyfikat.

Dla kogo?

Fizjoterapeutów,  logopedów, terapeutów SI.

ZBACZ DOSTĘPNE TERMINY

  • Program szkolenia:

1. Wprowadzenie: – Definicja i charakterystyka hipotonii oraz hipermobilności u dzieci – Wpływ tych zaburzeń na rozwój i funkcjonowanie dziecka – Problemy integracji sensorycznej u dzieci z hipotonią i hipermobilnością.

2. Aktywności sensomotoryczne w pracy z dziećmi z hipotonią i hipermobilnością: – Stymulacja proprioceptywna i jej wpływ na napięcie mięśniowe – Ćwiczenia równoważne, koordynacyjne i wzmacniające mięśnie – Zabawy ruchowe z wykorzystaniem różnych tekstur, przeszkód i sprzętu.

3. Modyfikacje aktywności sensomotorycznych: – Dostosowanie poziomu trudności do możliwości dziecka – Wykorzystanie pomocy i sprzętu terapeutycznego (np. piłki, trampoliny, deskorolki) – Stopniowanie i sekwencjonowanie ćwiczeń.

4. Współpraca z rodzicami i opiekunami: – Edukacja na temat hipotonii, hipermobilności i integracji sensorycznej – Wskazówki do kontynuacji ćwiczeń w domu – Angażowanie rodziny w proces terapii.

Program ten jest przykładowy i może być dostosowany do potrzeb i oczekiwań uczestników oraz organizatorów szkolenia.

Barbara Witkowska – terapeuta integracji sensorycznej, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, terapeuta zajęciowy, oligofrenopedagog. Wykładowca akademicki, szkoleniowiec, Superwizor i członek Ptis.

Wojciech Kozłowski – fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, terapii bazalnej i bilateralnej, instruktor sportu, terapeuta CST-SER Upledgera. Wykładowca akademicki, superwizor rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

Dostępne terminy

Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności